Monday 24 March 2014

BAGAIMANA NAK TAMBAH SUSU BADAN



Bagaimana cara nak tambah susu badan. Asasnya, konsep deman vs supply harus dipatuhi. Semakin kerap payudara dikosongkan makin banyak susu dihasilkan. Ini kerana apabila payudara kerap dikosongkan, signal akan dihantar ke otak manyatakan susu seolah2 tidak cukup. Oleh itu, otak akan menghantar arahan kepada sistem produksi susu untuk menghasilkan susu.

Bagaimana suplemen Shaklee membantu menambah susu badan?
  • Pengambilan supplemen membuatkan ibu lebih cergas dan sihat.
    •  Kesihatan ibu mempengaruhi kuantiti susu ibu. Mungkin anda tahu susu akan merosot apabila ibu demam. Amalan Vitalea iaitu multivitamin Shaklee membantu ibu2 mendapat tarap kesihatan yang lebih baik. Ada kajian menunjukkan, individu yang mengambil Vitalea kurang dijangkiti penyakit dalam setahun. Begitu juga dengan vitamin C yang membantu tubuh ibu membentuk antibodi melawan penyakit. Selain itu, khasiat vitamin ini juga disalurkan kepada bayi melalui susu ibu dan hasilnya anak lebih sihat dan jarang dihinggapi penyakit, insyaaAllah.
  • B Complex Shaklee membantu menangani masalah tekanan ibu menyusu
    • Sebagai penenang (anti-stress), elak kemurungan (meroyan) & menstabilkan hormon. Perlu dalam penghasilan sel darah merah di samping ia membantu menstabilkan hormon badan manusia. Memberi kesegaran kepada ibu, mengatasi kelesuan, membantu menukarkan karbohidat, protein dan lemak kepada tenaga. Stress sememangnya mempengaruhi penghasilan susu ibu. Dengan bantuan B Complex Shaklee, stress dapat diatasi dan penghasilan susu menjadi lancar
  • Ostemarix
    • Merupakan Calcium Magnesium yang menjadi sumber penting bagi ibu menyusu. Tanpanya, ibu menyusu akan mengidap penyakit tulang dan gigi rapuh sebelum usia makin meningkat. Kalsium juga amat penting terutama semasa ibu datang bulan. Semasa "period" susu akan berkurang kerana kurangnya sumber kalsium. Oleh itu, Ostematrix membantu mengatasi masalah ini
  • Milk booster
    • ESP dan alfalfa membantu memektkan susu dan menambah susu badan. Namun, pengambilannya haruslah konsisten mengikut dos yang disyorkan oleh pengedar Shaklee yang sah untuk memastikan hasil yang memberansangkan.
      Perlu diingat, ibu menyusu perlu mengambil makanan seimbang dan minum air kosong 2-3 Liter sehari bagi memastikan penghasilan susu yang banyak.

No comments:

Post a Comment