Monday 24 March 2014

Keistimewaan dan Perbezaan Set Berpantang Shaklee



  1. Vitamin-vitamin yang 100% semulajadi
  2. Luka lebih cepat kering dan sembuh samada kelahiran normal atau pembedahan 
  1. Tiada masalah cirit birit akibat set berpantang
  2. Tidak panas
  3. Tiada masalah sembelit, senang untuk melawas
  4. Tablet mudah telan
  5. Tiada rasa pahit 
  6. Susu lancar dan banyak
  7. Sumber nutrien yang mencukupi untuk ibu berpantang dan menyusu
  8. Kulit menjadi bersinar, merah dan tidak pucat seperti kelaziman ibu selepas bersalin
  9. Ibu bertenaga dan cergas 
  10. Atasi masalah "baby blues" atau kemurungan selepas bersalin (meroyan).
  11. Harga berpatutan 
  12. Vitamin masih boleh diambil walaupun dah habis pantang. 
Kesemua produk shaklee adalah 100% semulajadi, tidak mengandungi bahan perasa, pewarna atau
pengawet tiruan. Maka, ibu2 boleh yakin yang Shaklee selamat digunakan untuk semua tanpa memberikan sebarang kesan sampingan


  • Zink dan ESP berperanan penting dalam proses penyembuhan luka dan membaiki sel2 tubuh. Pengambilan kedua2 supplemen ini amat membantu proses penyembukan luka dengan lebih cepat


Ade set berpantang berasaskan herba yang menyebabkan masalah panas dan cirit birit kepada ibu. Bayi yang disusukan juga akan mengalami masalah yang ini. Namun, istimewanya set berpantang Shaklee ini, ia tidak panas dan mengakibatkan cirit birit kepada ibu dan bayi.



  • Ostematrix merupakan kalsium magnesium dalam bentuk tablet. Ia amat membantu dalam masalah sembelit yang lazim dialami ibu2 berpantang. Pastinya ibu2 yang bersalin secara normal "seriau" nak ke tandas jika ade masalah sembelit kan. Saya sendiri pon dah pernah lalui, hehe.


Tablet- tablet Shaklee semuanya dalam bentuk mudah ditelan dan tidak pahit seperti ubat. 



  • ESP merupakan salah satu penggalak susu yang terkenal di kalangan ibu2 menyusu. Ibu2 berpantang juga lazim mengalami masalah kekurangan nutrien kerana banyak sumber yang tidak boleh dimakan. Manakala kehilangan darah semasa bersalin membuatkan ibu nampak pucat dan tidak bermaya.  
  • Vitalea, B Complex dan ESP mengatasi masalah2 ini dengan berkesan. Nutrien mencukupi diperoleh dari Vitalea  selain Iron dalam Vitalea amat membantu dalam pengahasilan sel-sel darah. B Complex mengandung riboflavin yang memberikan warna kepada tona kulit. Hasilnya kulit ibu akan nampak glowing an tidak pucat. Gabungan kesemua vitamin ini memberi tenaga dan kecergasan kepada ibu berpantang.


Baby blues mungkin dialami ibu2 berpantang jika tak dijaga betul2. Sebab tu ibu2 tak boleh stress dan kene jaga kesihatan. B Complex Shaklee membantu mengatasi stress, bukan sahaja semasa dalam pantang tp juga sesuai untuk semua golongan.


Vitamin2 Shaklee tahan 1 hingga 6 bulan mengikut jenis. Walaupon berpantang cuma 40 hari, tak rugi pon menggunakan set berpantang Shaklee kerana ia boleh digunakan jangka panjang untuk kesihatan umum. Tahukah ibu2, vitamin2 asas Shaklee untuk semua set adalah sama dan fungsi utamanya adalah untuk kesihatan umum. Kebanyakannya mempunyai banyak fungsi dalam satu (few in one) seperti untuk kecantikan, tambah susu dan sebagainya. 

No comments:

Post a Comment